Geofoxx creëert doorkijk naar positieve maatschappelijke impact

Rockwool Benelux presenteerde afgelopen dinsdag 26 september 2016 het nieuwe MVO-jaarverslag in een seminar in Nieuwspoort te Den Haag. Rockwool focust in dit verslag op de positieve (maatschappelijke) impact van haar producten. Deze positieve impact is samengevat in een zogenaamd ‘waardecreatiemodel’ per operating company binnen de Rockwool Benelux. De opzet van deze modellen is afgestemd op de eisen van de International Integrated Reporting Council (IIRC) en geeft in één oogopslag inzicht in de (potentiële) impact van de verschillende producten van het bedrijf. Achterin het verslag is een overzicht te vinden van het waardecreatieproces, de inputkapitalen waarvan gebruik gemaakt is, het bedrijfsmodel, de toegevoegde waarde en de positieve output/impact. De gevisualiseerde impact is essentieel voor een robuuste samenleving en behoort daarom in wetgeving en gebouwanalyses te worden geborgd en weerspiegeld om een duurzame samenleving zeker te stellen.

Download het MVO-jaarverslag hier

Geofoxx heeft in samenwerking met Ecofys, Sustainalize en Rockwool de impact op basis van wetenschappelijke rapporten, nationaal beschikbare rapporten, wetenschappelijke berekeningsmethoden en de gevalideerde gezondheids- en milieugerelateerde productiegegevens gekwantificeerd. Daarbij heeft Geofoxx het thema Health Impact vanuit een positieve invalshoek weten te vertalen naar kwalitatieve en kwantitatieve impact om deze vervolgens uit te drukken in bespaarde maatschappelijke én productiviteitskosten.

Positieve maatschappelijke Health Impact heeft op deze manier naast de maatschappelijke waarde ook economische waarde waarmee vernieuwende business cases kunnen worden ontwikkeld (gebruik makend van bestaande bedrijfsprocessen)!

“Geofoxx creëert waarde door gezondheidskundige maatschappelijke en bedrijfseconomische impact van Rockwool producten te kwantificeren en monetariseren”

Een innovatieve en interessante aanpak waarmee we het thema steeds krachtiger op de politieke agenda zullen krijgen. Op dit moment converteren wij deze nieuwe methodiek ook naar andere sectoren en branches om zodoende nog meer impact te kunnen genereren voor het bedrijfsleven én het maatschappelijke debat!