Geofoxx
  • Wie
    • Wie is Geofoxx
    • Historie
    • Voor wie?
    • Werkcultuur
    • Structuur
    • Medewerkers
    • Duurzaamheid
    • Sociaal
  • Wat
    • Expertisegebieden
    • Werkdomeinen
    • Kennisregister
    • Kwaliteitsborging
    • Projecten
  • Waar
    • Adres- en contactgegevens
  • Werk
    • Werken bij Geofoxx
    • Onze HR visie
    • Collega’s aan het woord
    • Een dag uit het leven van..
    • Vacatures
    • Stageplaatsen
  • Nieuws
    • Actualiteiten
    • Projecten
    • Magazine
  • login
  • Zoek
  • Menu Menu
Bodemonderzoek asbestinspectie seinpalen_Geofoxx

Bodemonderzoek en asbestinspectie rondom seinpalen

In opdracht van Van Gelder Rail hebben wij bij maar liefst 77 zogenaamde kanonvoetseinen bodemonderzoek en asbestinspectie uitgevoerd. In Nederland is ruim 7.000 km aan spoorrails aanwezig en per dag rijden ruim 5.500 treinen. Al deze ritten worden veilig en efficiënt gecoördineerd met behulp van meer dan 12.000 seinen. De seinen geven bijvoorbeeld maximale snelheden of stopsignalen door aan de machinist.

Een groot aantal van deze seinen is verouderd en aan vervanging toe. In nauwe samenwerking met Van Gelder Rail hebben wij een gecombineerd onderzoek uitgevoerd rondom de kanonvoetseinen. Om in de bodem rond de seinpalen te mogen graven, is onderzoek nodig naar de bodemkwaliteit en eventuele gezondheidsrisico’s voor de medewerkers die de seinen uiteindelijk gaan vervangen. Onder het toeziend oog van beveiliging, heeft ons deskundige uitvoeringsteam de grond rondom de seinen onderzocht op aanwezigheid van asbest en andere bodemverontreinigingen. Daarnaast hebben onze asbestinspecteurs vastgesteld of de coating en kit van de kanonvoetseinen asbesthoudend waren. De onderzoeksdata hebben we tijdens de voortgang maximaal gedigitaliseerd zodat Van Gelder de actuele status continu kon volgen. Om de seinen verantwoord te kunnen vervangen, hebben wij op basis van de verzamelde veldwaarnemingen en analyseresultaten een gedegen advies uitgebracht over de benodigde stappen.

Bodemonderzoek asbestinspectie spoortraject_Geofoxx

Recente projecten

  • uitdampingsonderzoek nabootsing kruipruimte_GeofoxxGeofoxxKruipruimte nabootsen voor uitdampingsonderzoek6 oktober 2022 - 12:21
  • Milieukundige bijdrage i.v.m. tijdelijke opvang Roosendaal_GeofoxxGeofoxxMilieukundige bijdrage voor tijdelijke bewoning en noodopvang Oekraïners8 september 2022 - 14:38
  • Milieukundig onderzoek naar V1 Bommenwerper uit WO IIGeofoxxMilieukundig onderzoek naar V1 Bommenwerper uit WO II2 juni 2022 - 13:14
  • Lood in tuinen_GeofoxxGeofoxxOnderzoek naar lood in achtertuinen21 maart 2022 - 10:44
  • bodemonderzoek en deelsaneringsplan Golfbaan Vlaardingen_GeofoxxGeofoxxDuurzame renovatie Golfbaan Broekpolder15 oktober 2021 - 10:51
  • Bodemonderzoek vervanging VRI_GeofoxxGeofoxxBodemonderzoek nodig voor vervanging verkeersregelinstallaties1 juni 2021 - 09:37
Alle projecten

Laatste projecten

  • uitdampingsonderzoek nabootsing kruipruimte_GeofoxxGeofoxxKruipruimte nabootsen voor uitdampingsonderzoek6 oktober 2022 - 12:21
  • Milieukundige bijdrage i.v.m. tijdelijke opvang Roosendaal_GeofoxxGeofoxxMilieukundige bijdrage voor tijdelijke bewoning en noodopvang Oekraïners8 september 2022 - 14:38
  • Milieukundig onderzoek naar V1 Bommenwerper uit WO IIGeofoxxMilieukundig onderzoek naar V1 Bommenwerper uit WO II2 juni 2022 - 13:14

Medewerkers

[layerslider id=”9″]

Laatste nieuws

  • Veldwerkdag 2002_Gouda_GeofoxxGeofoxxVeldwerkdag 202229 november 2022 - 11:49
  • Interactieve training hergebruik voor waterschappenGeofoxxInteractieve training “Hergebruik” voor waterschappen4 oktober 2022 - 09:55
  • Raamovereenkomst Enschede Losser_GeofoxxGeofoxxTrots op raamovereenkomst met de gemeenten Enschede en Losser9 september 2022 - 09:13
© Copyright - Geofoxx | Website door DHvV
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy beleid
Bodemonderzoek realisatie parkeerplaatsen Twente AirportSaneringsproject Airport Twente_GeofoxxGeofoxxLinde natuurvriendelijke oevers_GeofoxxGeofoxxNatuurvriendelijke oevers langs boezemkanalen
Scroll naar bovenzijde